Pegões, Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van semmvdknaap - WaarBenJij.nu Pegões, Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van semmvdknaap - WaarBenJij.nu

Pegões, Portugal

Door: Sem van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2015 | Portugal, Pegões

¡Bom dia!

Afgelopen zaterdag (23-5-2015) hebben wij aan onze opdrachten gezeten daarna heeft Sven boodschappen gedaan en zijn wij naar het zwembad gegaan. Om 14:00 zijn we naar de barbecue gegaan van Jerry, onze baas. Het was erg gezellig en we zijn ook lang gebleven onder het genot van een hapje en een drankje.

Zondagochtend hebben we besloten om lekker een dagje bij het zwembad te liggen dat was ook weer gezellig. Maandag ochtend moesten we er weer aan gaan geloven weer vroeg de wekker. Ik werd bij Juan geroepen en moest ik naar de oppotmachine in kas 1, het was erg leuk werk en toen ik de handigheid er eenmaal in had ging alles erg makkelijk.

Dinsdag heb ik banden van het oppotmachine getild naar een andere kap, en werd ik na de middag pauze geroepen om kisten waar de stekjes in zaten schoon te wassen, dat heb ik tot woensdag middag gedaan.

Donderdag heb ik de planten verplaatst met een vork waar 14 planten in kunnen want die moesten weer goed in een rij komen te staan. In de middag heb ik de kappen schoongemaakt die vrijdag en de week erna volgezet moeten worden. 's Avonds hebben we een voetbalveldje gezocht en konden we even met zijn vijven een balletje trappen.

Vrijdag heb ik bij het oppotmachine gestaan weer in kap 1, dit was erg afwisselend werk, want ik moest de planten van de band afhalen en als iemand grond moest bijvullen, moest ik de potten handmatig in de vorken schuiven die rondgaan en tegen over mij stonden 2 Portugezen de planten in de pot te doen want er moesten er 3 in de pot komen te zitten. In de middag moest ik alleen de planten van de band afhalen en aan 2 kanten van de band de planten neerzetten normaal gesproken moet je dat met zijn tweeën doen (beide een kant) dus dat was wel even keihard werken in de hitte van Portugal, maar de band heeft geen een keer stil gestaan dus alles is goed gelukt.

Zaterdag ochtend weer aan onze stage opdrachten en 's avonds zeer waarschijnlijk naar Albufeira om daar even feestje te bouwen.

¡Obrigado por ler até a próxima!
¡Bom fim de semana!

  • 31 Mei 2015 - 22:01

    Frans:

    Zo Semm, aardig woordje Portugees. Nu komt waarschijnlijk je vorige stage goed van pas met al dat werken aan de planten....

    Maar geniet ervan en hou ons op de hoogte/ Paar foto mag ook! Altijd leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Pegões

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Pegões, Portugal

06 Juli 2015

Pegões, Portugal

27 Juni 2015

Pegões, Portugal

20 Juni 2015

Pegões, Portugal

13 Juni 2015

Pegões, Portugal

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 1168

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: