Pegões, Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van semmvdknaap - WaarBenJij.nu Pegões, Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van semmvdknaap - WaarBenJij.nu

Pegões, Portugal

Door: Sem van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2015 | Portugal, Pegões

¡Bom dia!

Ik werd door mijn ouders en mijn zusje weg gebracht naar het vliegveld, we hadden Jorben opgepikt in De Lier om vervolgens onze reis te vervolgen naar Amsterdam. Om daarna naar onze eindbestemming voor 2 maanden te gaan namelijk Pegões in Portugal. Na gedag gezegd te hebben tegen mijn ouders en zusje, laatste foto's maken voor de komende 2 maanden. Waren we nog over met zijn zessen. De vliegreis verliep prima, alleen had ik niet de slimste kleren gekozen om in Portugal mee rond te lopen, namelijk een lange broek een trui. We kwamen aan en we hadden gelijk weekend, dat was voor ons een goede gelegenheid om de buurt een beetje te verkennen. Wij kwamen er gelijk achter dat er een siesta werd gehouden, want van 13:00 tot 15:00 zijn alle winkels dicht. We kregen een rondleiding op tuin en leerde gelijk een aantal werknemers kennen, hierna werden wij naar ons appartement gebracht. Eenmaal daar aangekomen wilde we gelijk boodschappen doen, maar je raad het al het was net 13:00 geweest. We gingen later weer om een uurtje of 14:00 en het was weer allemaal gesloten. Daarna kwamen we erachter dat de winkels pas om 15:00 open gaan.
s' Avonds gezellig wat gedronken met onze stage begeleider, totdat ik vervelend nieuws uit Nederland kreeg.. Een vriend van mij was aangereden, ik ging naar het appartement en ging lekker slapen gelukkig gaat alles nu op dit moment goed.
Uiteindelijk is het weekend snel overgegaan, wat inhoud dat er gewerkt moet worden.

Werkweken;
Ik heb kennis gemaakt Carlos en daarmee moest ik de hele week werken, ik heb de planten water gegeven en moest plekken vinden waar de planten droog staan, want je hebt sommige plekken waar de sproeiers niet konden komen.

Weekend;
Er was een feestweek in een dorpje verderop Pegões Velhos, het was erg wennen, omdat we normaal gewend waren aan de Westlandse feestweken. Overal bekertjes op de grond en dat was hier niet het geval. Uiteindelijk kregen we door waarom er weinig bekertjes op de grond lagen. We liepen namelijk tegen een afgezet stuk af en daar verschenen later stieren in. Ze werden opgejaagd in een kooi en daarna werd er 1 losgelaten, zelf hebben we ook door de ring gelopen. Het was erg gezellig, want we waren met een paar collega's uit Nepal.

Werkweek;
Deze week heb ik weer water gegeven, volgende week ga ik oppotten, ik heb ook afspraken om samen met Nick foto's te maken voor de website.

Dit weekend gaan we BBQ'en bij Jerry, dus we gaan er het beste van maken hier! Tot nu toe heb ik het mega naar mijn zin hier!!

¡Obrigado por ler até a próxima!
¡Bom fim de semana!

  • 24 Mei 2015 - 12:17

    Frans:

    Hoi Sem, leuk dat je wat van je laat horen. Waar zijn dan die foto's waar je het over hebt? Ben wel benieuwd.

  • 25 Mei 2015 - 21:22

    Raymond Hedges:

    Hi Sem,

    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Geniet ervan

    Gr

    Raymond Hedges

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Pegões

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Pegões, Portugal

06 Juli 2015

Pegões, Portugal

27 Juni 2015

Pegões, Portugal

20 Juni 2015

Pegões, Portugal

13 Juni 2015

Pegões, Portugal

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 1167

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: