Pegões, Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van semmvdknaap - WaarBenJij.nu Pegões, Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van semmvdknaap - WaarBenJij.nu

Door: Sem van der Knaap

20 Juni 2015 | Portugal, Pegões

¡Bom dia!

Het weekend in Lissabon was mega dik! We hebben veel van de stad gezien want we zijn met een toeringsbus door de stad gegaan. Het enigste minpunt is dat er om de 3 minuten op een plein gasten naar je toe komen om drugs aan je te verkopen, natuurlijk hebben wij dit niet gedaan. S' avonds zijn we naar een feest geweest ergens net buiten de stad, dat was erg gezellig en leuk om mee te maken. We zijn daarna naar de bus gegaan om in de bus te slapen, ik heb heerlijk geslapen in de bus! Het weer was wel een tegenvaller, want het regende best lang maar dat heeft ons er niet van weerhouden om het stadion van Benfica te bezoeken. Dat was echt de moeite waard om te bezoeken, want het is een mooi en groot stadion. Na de stadion toer hebben we nog rondgelopen en zijn we bij een tentje wat gaan drinken. We zagen Sven met zijn zus naar binnenlopen bij een tentje, daar hebben wij ook even een hapje gegeten.

Werkweek.
Ik moest deze week in de kas werken, wat erg benauwd en warm was. Ik moest de slangen neerleggen tussen de planten waar de druppelaars aan zitten later heb ik de druppelaars ook in de planten gestopt. Ook heb ik schoongemaakt in een kas, daar moest ik met een veegmachine de kappen schoonvegen en daarna in een kruiwagen doen.

Porto:
We zijn ruim 3 uur onderweg geweest naar Porto en toen we daar aankwamen hebben we het bedrijf van Willem gezien, daarna zijn we een hapje gaan eten, daarna zijn we naar het strand gegaan om even te relaxen en lekker wat te drinken. Toen we weg gingen zijn we naar het hotel geweest om lekker op te frissen, daarna zijn we naar de italiaan gegaan om onze maag te vullen voor een leuk stap avondje. Eenmaal uitgegeten zijn we naar onze kamer geweest om even te relaxen, toen hebben we een taxi gebeld om naar het centrum van Porto te gaan en het was een mega dikke avond!! Vrijdag ochtend wakker geworden, lekker wat gegeten en toen zijn we weer terug naar huis gegaan. Vrijdag avond zijn we naar Willem zijn huis gegaan om even wat na te praten. We hebben ook nog een lekkere Nederlandse frikandel op. Toen we naar huis gegaan zijn waren we naar de feestweek hier geweest het was niet zo leuk maar toen de stieren kwamen was het wel geslaagd. Vanavond gaan we weer naar de feestweek en dan volgende week weer werken en dan gaat het alweer snel want het duurt ongeveer maar 2 weken voordat we weer thuis zijn.

¡Bon fin de semana!

• 22 Juni 2015 - 14:25

Frans:

Lekker bezig daar. Toch niet voor de stieren uit gelopen zeker? Jij hebt het warm maar hier is de zomer begonnen met wind, regen en 16 graden. Echt helemaal bagger. Dus dan zit je echt beter.